سختي گير آب چيست؟ سختي گير آب چيست؟ .

سختي گير آب چيست؟

پاسخ سوالات شما در مورد سيستم هاي سپتيك تانك

چرا ممكن است به يك سيستم سپتيك تانك نياز داشته باشيد؟

سپتيك تانك يك فرآيند تصفيه را براي تميز كردن فاضلاب سياه (فاضلاب) خانه شما مي باشد. آب سياه آب به فاضلابي گفته مي شود كه از توالت و ماشين ظرفشويي شما مي آيد. حاوي ذرات غذاي جامد و فضولات انساني است. سپتيك تانك ها نيز آب خاكستري را از ملك شما مي گيرند. اين آب مصرفي از حمام و سينك شما است.

اگر نياز به نصب سپتيك تانك داريد، به احتمال زياد به اين دليل است كه نمي توانيد فاضلاب ملك خود را به شبكه زهكشي اصلي متصل كنيد. اين امر ممكن است به اين دليل باشد كه در يك منطقه دور افتاده باشيد كه شبكه هاي زهكشي موجود به آن دسترسي ندارند يا ممكن است به اين دليل باشد كه شبكه اصلي زهكشي نزديك شما در حال حاضر حد اكثر ظرفيت دارد و بنابراين شما نمي توانيد اجازه اتصال به آن را داشته باشيد. در هر صورت، شما بايد فاضلاب هاي خود را مديريت كنيد و يك سيستم فردي همانند سيستم سپتيك تانك براي دارايي خود داشته باشيد.

يك سپتيك تانك اول از همه، تمام فاضلابي را كه از خانه شما مي آيد، معمولاً در يك محفظه اوليه داخل يك مخزن زير زميني ذخيره مي كند. انواع مختلفي از مخازن وجود دارد، اما به طور معمول يك سپتيك تانك از 2 محفظه تشكيل مي شود تا فاضلاب ها داخل آن جدا سازي مي شود. آب سياه و خاكستري وارد محفظه اوليه مي شوند كه در آن مواد جامد به پايين فرو مي روند و آب تميز تر به سمت بالا مي رود.

هنگامي كه آب تميز تر در بالا قرار گرفت به محفظه دوم جريان مي يابد، كه تا حد زيادي با آب تميز تر و مواد جامد كم يا بدون مواد پر مي شود. با پر شدن سطح فاضلاب در مخزن، آب تميز تر از طريق لوله خروجي سر ريز مي ‌شود و سپتيك تانك را به يك ميدان زهكشي يا زهكشي رها مي ‌كند (يك ميدان زهكشي شبكه ‌اي از لوله ‌هاي سوراخ‌ دار مدفون در زير زمين است كه به آب اجازه مي ‌دهد از سپتيك تانك خود را به داخل زمين پراكنده كند).

شايد از خود بپرسيد كه سپتيك تانك چگونه كار مي كند؟

فاضلاب ورودي به سپتيك تانك وارد محفظه اوليه مي شود، جايي كه مواد جامد به پايين مخزن فرو مي روند و آب تميز تر به سمت بالا مي رود.

آب تميز تر به محفظه دوم جريان مي يابد و به آرامي در اين محفظه بالا مي رود زيرا فاضلاب بيشتري وارد مخزن مي شود. به تدريج از مخزن به خروجي مي رسد، جايي كه لوله اي وجود دارد كه آب تميز تر را از مخزن خارج مي كند و به لوله زهكشي نصب شده به عنوان سر ريز يا غوطه ور مناسب مي برد. خروجي از سپتيك تانك بايد به يكي از يك سواكاوي برود كه بايد به درستي مطابق با شرايط خاك و اندازه سيستم اندازه گيري شده باشد (يعني خاك اطراف سپتيك تانك بايد با انجام آزمايش نفوذ آزمايش شود تا مشخص شود. نرخ نفوذ خاك به منظور محاسبه اندازه جذب مورد نياز)، يا در يك ميدان زهكشي همان طور كه در بالا توضيح داده شد.

با گذشت زمان، سپتيك تانك به پر شدن ادامه مي دهد و آب تميز تر از خروجي خارج مي شود و به زمين اطراف آن مي ريزد. همان طور كه جامدات در محفظه اوليه جمع مي شوند، به نقطه اي مي رسند كه بايد از مخزن تخليه شوند. اين خيلي اهميت دارد. مدت زمان به اندازه سيستم و استفاده بستگي دارد. با اين حال، معمولاً بين 6 تا 12 ماه بين تخليه در اكثر سيستم ها فاصله است.

هنگامي كه بايد تخليه شود، با يك شركت دفع فاضلاب در منطقه خود تماس بگيريد. آن ها خودرويي را مي آورند كه فاضلاب را از مخزن شما مي كشد تا كل فرآيند بتواند از نو شروع به كار كند.

تعمير و نگهداري سپتيك تانك چگونه است؟

خوشبختانه، براي هر صاحب ملكي كه با فاضلاب خانه خود با سيستم سپتيك تانك سروكار دارد، در واقع تعمير و نگهداري بسيار كمي دارد. نكته اصلي كه بايد به خاطر بسپاريد اين است كه وقتي پر است آن را خالي كنيد. هنگامي كه اين كار را انجام دهيد، همه چيز بدون دخالت شما يا شخص ديگري اتفاق مي افتد. فقط در صورتي كه متوجه مشكلاتي شويد، مانند بوي بد يا رسيدن فاضلاب به جايي كه قرار نيست به آن برسند، بايد مداخله كنيد و يك متخصص را براي ديدن اين كه چه مشكلي پيش مي‌ آيد، توجه كنيد. در شرايط عادي، بيشتر اوقات، اصلاً لازم نيست به آن فكر كنيد. همه چيز به طور خودكار، زير زميني، بدون اين كه كسي حتي متوجه شود اتفاق مي افتد.

اگر متوجه شديد كه بوي بدي از سپتيك تانك مي آيد، ممكن است مشكلي وجود داشته باشد و بايد نگاهي بيندازيد. با بوي بد، اين به اين معني است كه وقتي چندين متر از مخزن فاصله داريد، متوجه بويي در هوا مي شويد كه قبلا وجود نداشت. احتمال اين كه بيرون از خانه برويد و در هوا بوي آن را حس كنيد بيشتر است. به احتمال زياد سپتيك تانك پر است و بايد پمپاژ شود. بايد بررسي كنيد كه آيا مواد جامد تا بالاي سپتيك تانك قرار دارند يا خير و اگر چنين است، ترتيبي دهيد كه در اسرع وقت آن را تخليه كنيد.

اگر پر نيست و به تازگي تخليه شده است، مشكل احتمالي ديگر مربوط به لوله هاي تهويه سيستم است. مانند تمام مخازن زير زميني، يك سپتيك تانك نياز به يك لوله تهويه دارد تا هوا از مخزن سپتيك تانك خارج شود زيرا با فاضلاب پر مي شود.

حال تصور كنيد با ورود فاضلاب به مخزن سپتيك تانك، هواي همان مخزن از طريق لوله هواكش خارج مي شود. با ياد آوري اين كه اين آب فاضلابي است كه وارد مخزن سپتيك تانك مي شود، منصفانه است كه بگوييم نزديك ترين هوا به آن بوي بدي خواهد داد. اين طبيعي است. اما به همين دليل مهم است كه دهانه لوله تهويه از سطح زمين درست در راستاي بيني شما نباشد! اگر لوله هواكش بالا تر، مثلاً به سقف خانه برده شود، آن هواي بد بو كه از مخزن سپتيك تانك خارج مي ‌شود تا آب آن را پر كند، فقط توسط پرندگاني كه بالاي خانه شما پرواز مي‌ كنند متوجه بو مي ‌شود و نه شما. يا مهمانان شما گاهي اوقات ممكن است متوجه اين موضوع شوند. اين امر مي‌ تواند دليلي باشد براي اين كه متوجه بوي بد سيستم سپتيك تانك خود ‌شويد.

ساير مشكلات احتمالي مسدود شدن خروجي از مخزن سپتيك تانك است، به اين معني كه آب تميز تر از طريق لوله هاي زهكشي عبور نمي كند يا به زمين اطراف مخزن خيس نمي شود، بنابراين باعث مي شود فاضلاب موجود در مخزن به لوله زهكشي ورودي برگشت پيدا كند. مشابه اين، ممكن است در هر بخشي از لوله ‌كشي كه به سپتيك تانك متصل مي ‌شود آسيب وارد شود و اين ممكن است به اين معني باشد كه فاضلاب به مكان‌ هايي غير از مخزن مي ‌رسد. يافتن و ديدن اين گونه مشكلات به تنهايي دشوار خواهد بود. اگر مي ترسيد اين اتفاق بيفتد، مطمئناً وقت آن است كه با يك فرد واجد شرايط كه با مخازن فاضلاب زير زميني آشنايي دارد تماس بگيريد. آن ها تجهيزات و تجربه لازم را خواهند داشت تا به اصل موضوع برسند و راه حلي پيشنهاد كنند.

در مورد اين موضوع، يكي از چيز هاي مهم كه بايد در اوايل موقعيت خود به عنوان صاحب سپتيك تانك صف آرايي كنيد اين است كه بدانيد زماني كه به كمك نياز داريد با چه كسي تماس مي گيريد. شركت ‌هاي زيادي وجود دارند كه نصب، راه‌ اندازي، نگهداري و سرويس‌ دهي سپتيك تانك ها و تصفيه‌ خانه ‌هاي فاضلاب را انجام مي ‌دهند.

چه چيزي مي تواند وارد سپتيك تانك شما شود؟ آيا هنوز هم مي توانيد از سفيد كننده ها استفاده كنيد؟ آيا نياز به افزودن مواد افزودني داريد؟ چه چيزي را مي توان در توالت ريخت؟

با يك سيستم سپتيك تانك، به جاي يك تصفيه خانه كامل فاضلاب، هنوز هم مي توانيد از سفيد كننده ها و محصولات تميز كننده استفاده كنيد. خطر اصلي اين ها با يك تصفيه خانه كامل اين است كه مي توانند فعاليت هاي انجام شده توسط باكتري هايي كه زباله ها را مي خورند را از بين ببرند يا سركوب كنند و آن ها را براي تميز كردن آب تجزيه كنند. از آن جايي كه اين فرآيند در يك سيستم سپتيك تانك كم تر است، استفاده نكردن از سفيد كننده ها چندان مهم نيست. همچنين نبايد نيازي به افزودن مواد افزودني خاصي به سيستم سپتيك تانك خود داشته باشيد، زيرا كل فرآيند بايد به طور طبيعي عمل كند، همان طور كه در بالا توضيح داده شد.

در صورتي كه تمايل داشته باشيد، مي توانيد در ادامه همراه ما باشيد تا در مورد سپتيك تانك و محل هايي كه مورد استفاده قرار مي گيرند، اطلاعاتي به دست آوريد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در خصوص سپتيك تانك و نحوه توليد آن و همچنين استعلام قيمت سپتيك تانك به وب سايت ناب زيست مراجعه نماييد.

براي ثبت سفارش با ما در تماس باشيد: 09128714670 – 02188721092 – 02188722027

با تشكر از سايت يو آپلود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۵:۴۶ توسط:شركت ناب زيست موضوع: نظرات (0)